معرفی دستگاه همزن مکانیکی

کاربرد هود لامینار
کارایی و کاربرد هود لامینار
تیر 3, 1403
تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته
تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته کلید موفقیت در علم و صنعت
مرداد 13, 1403
کاربرد هود لامینار
کارایی و کاربرد هود لامینار
تیر 3, 1403
تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته
تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته کلید موفقیت در علم و صنعت
مرداد 13, 1403

معرفی دستگاه همزن مکانیکی

دستگاه همزن مکانیکی

دستگاه همزن مکانیکی یکی از تجهیزات آزمایشگاهی می باشد که به شکل متداولی در آزمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی مخلوط کردن سیالات از فرآیندهای بسیار مهم در صنایع شیمیایی می باشد. سیستم همزن ها می تواند شامل ادغام کردن یک یا چند سیال که هر کدام با فازهای دیگری مانند جامد ، مایع و گاز باشد.

در دستگاه همزن مکانیکی امکان تنظیم سرعت چرخش پره وجود دارد. این دستگاه از یک موتور الکتریکی با یک محور هدایت شونده تشکیل شده که نصب آن به صورت عمودی است که با یک گیره و پایه مخصوص انجام می گیرد.

ویژگی های دستگاه همزن مکانیکی

  • مجهز به تایمر
  • پنل کنترلر دیجیتال
  • طراحی زیبا و کاربر پسند
  • قابل تنظیم برای دو حالت ویسکوزیته بالا و متوسط
  • دستگاه نسبتا سبک
  • دارای سیستم هوشمند تغییر توان و قدرت چرخش همزن
  • قسمت های مکانیکی طراحی شده استهلاک بسیار ناچیزی دارند

ویژگی های همزن مکانیکی

نحوه عملکرد دستگاه همزن مکانیکی

این دستگاه از یک موتور الکتریکی با محور هدایتی تشکیل شده که نصب آن به صورت عمودی است و با یک قطعه لاستیکی فنجانی شکل در ارتباط می باشد که اندکی به دور از مرکز سوار شده است.

دستگاه همزن مکانیکی به گونه ای طراحی شده است که از دستگاه در زمان های بسیار طولانی بتوان استفاده کرد. اگر چه در زمان طولانی مدت ، دمای موتور افزایش پیدا می کند اما ساختار مناسب سطح خنک کننده در طراحی سبب کاهش دما شده و می توان بدون اینکه آسیبی به دستگاه و موتور آن وارد شود در زمان های طولانی از آن استفاده کرد. به علاوه این دستگاه طوری طراحی شده تا کاربر جهت برداشت ظروفی که در زیر قسمت پره قرار می گیرند نیازی به جا به جا کردن دستگاه نداشته و فقط با آزاد کردن قفل پره همزن میله را به سمت بالا هدایت کرده و ظرف خود را بردارد.

همزن مکانیکی

کاربردهای همزن مکانیکی

همزن مکانیکی در صنایع تولیدات دارویی و داروسازی آزمایشگاه های شیمی ، صنایع آرایشی و بهداشتی ، صنایع رنگ سازی، غذایی، شیمیایی و… مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای زیادی در صنایع یاد شده دارند. مانند مخلوط کردن معرف های متعدد یک آزمایش ، یا ترکیب کردن یک نمونه آزمایشی با نمونه دیگر، یا در رقیق کردن یک محلول از آن استفاده می شود.

افزایش سرعت واکنش مواد مخلوط کردن مایعات با یکدیگر

افزایش روند انتقال دما

یکنواخت نگاه داشتن مایعات در حین فرآیند همزدن

همزن ها به منظور مخلوط کردن مایعات استفاده می شوند

جمع بندی

مجموعه پارمیس طب ارائه کننده تجهیزات آزمایشگاهی از برندهای مطرح مانند Biosan ،Blue- ray، AFI  با کیفیت بسیار بالا در خدمت شما عزیزان می باشد. تا بتوانید تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه خود را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه ها می توانید با همکاران این مجموعه در تماس باشید تا راهنمایی کامل به شما ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *